Σάββατο 29 Μαρτίου 2008

Αυξάνεται η πίεση του αχαϊκού λόμπι για το αυτοκινητοδρόμιο-Θα πάρει θέση επιτέλους το ΠΑΣΟΚ;

Συντονίζεται το αχαϊκό λόμπι στο Κοινοβούλιο με στόχο την απόσπαση της υπογραφής του υπουργού Πολιτισμού Αρη Σπηλιωτόπουλου για την ένταξη της κατασκευής αυτοκινητοδρομίου στη Χαλανδρίτσα Πατρών στον αναπτυξιακό νόμο. Την προηγούμενη εβδομάδα ο βουλευτής Αχαίας του ΠΑΣΟΚ κ. Μιλτιάδης Βέρρας (φωτό) κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Πολιτισμού, Μεταφορών και Τουρισμού, όπου αναφέρει:
"Προς τους Υπουργούς:

-Πολιτισμού
-Μεταφορών και Επικοινωνιών
-Τουριστικής Ανάπτυξης
Καθυστερεί η υπόθεση του αυτοκινητοδρομίου Πάτρας, καθώς, ενώ από τη μία είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσει αυτή η μεγάλη επένδυση, από την άλλη λείπει η υπογραφή του Υπουργού Πολιτισμού και έτσι μένει πίσω και η ένταξη του έργου στον αναπτυξιακό νόμο. Επιπλέον, η έκδοση της άδειας κατασκευής καθυστερεί –εδώ και τέσσερις μήνες- λόγω της γραφειοκρατίας. Να σημειωθεί ότι το αυτοκινητοδρόμιο θα αποτελέσει ένα σημαντικότατο αναπτυξιακό τουριστικό έργο το οποίο θα βοηθήσει τα μέγιστα στην οικονομική ανάκαμψη της ευρύτερης περιοχής.
Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:
1. Πότε θα υπογράψει ο Υπουργός Πολιτισμού το φάκελο του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας;
2. Πότε θα εκδοθεί η άδεια κατασκευής;
3. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες και να μην παρουσιαστούν άλλες καθυστερήσεις.
Ο ερωτών βουλευτής
Μιλτιάδης Βέρρας"

Οι Αχαιοί διακηρύσσουν μέσω του κ. Ευαγγέλου Φλωράτου ότι είναι ήδη έτοιμοι να επενδύσουν 50 εκατ. ευρώ για την κατασκευή πίστας προδιαγραφών F1 που θα είναι έτοιμη εντός του 2009. Οι λίγες ελπίδες της Βοιωτίας στηρίζονται στη διεθνή ομοσπονδία που επιθυμεί το αυτοκινητοδρόμιο να βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την Αθήνα για λόγους εμπορικούς.
Φυσικά, δεν χρειάζεται να ξαναπούμε ότι οι ευθύνες των Βοιωτών παραγόντων για την ενδεχόμενη απώλεια της πιο σημαντικής αναπτυξιακής διεξόδου στην περιοχή είναι τεράστιες και αυταπόδεικτες.
Ομως επειδή το θέμα κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου δεν είναι μια απλή ιδωτική επένδυση αλλά αφορά ολόκληρη την Ελλάδα έχει σημασία -με την ευκαιρία της ερώτησης του Μιλτιάδη Βέρρα- να μάθουμε τη επίσημη θέση του κεντρικού ΠΑΣΟΚ: Πού πρέπει να κατασκευαστεί το αυτοκινητοδρόμιο; Τι λέει ο κ. Γιώργος Παπανδρέου, εκ καταγωγής Αχαιός ο ίδιος;

Ετσι, γιατί δεν θα αντέξουμε άλλα κροκοδείλια δάκρυα των τοπικών παραγόντων -πολλοί από τους οποίους έχουν ευθύνες για την απώλεια ή εν πάση περιπτώσει για το προβάδισμα της Πάτρας στην "υπόθεση Αυτοκινητοδρόμιο". Δείτε κι αυτό: Το ΠΑΣΟΚ φταίει για το αυτοκινητοδρόμιο

2 σχόλια:

Medeon είπε...

Aπο παλια ειχα επισημανει στις προηγουμενες κουβεντες μας την σημασια της ιδωτικης χρηματοδοτησης για την πορεια του εργου. Πολλα εγιναν λαθη και παραλειψεις παλαιοτερα ,στην πραξη προσωπικα αμφισβητω την πραγματικη προθεση και την σοβαροτητα των ελληνικων κυβερνησεων διαχρονικα να κανουν το εργο.
Ομως στην περιπτωση που προχωρουσε και εκτος απο τον πολιτικο τοπικο παραγοντα, υπηρχαν δυο χαρτια ενα για καθε τοποθεσια που με αφορμη τον δημοσιευμα του Βοιωτου επαιξαν.
Η προθεση της Κυβενησης να μειωθουν τα εργα μεσω του ταμειου Δημοσιων Επενδυσεων φανηκε απο την αρχη οπως επισης φαινεται οτι η προωθηση των ΣΔΙΤ αναδεικνυεται σε αποκλειστικο modus της κυβερνησης για οποιοδηποτε κινηση.
Δεν μπορουμε παρα να βγαλουμε το καπελο στην Πατρα για πρωτοβουλιες οπως του Φλωρατου. Υποτιθεται οτι και ο Μπασιακος ειχε δεσμευσει χρηματα απο τον προυπολογισμο του Υπουργειου Γεωργιας για το αυτοκινητοδρομιο αλλα το θεμα πηγαινε αποκλειστικα μεσω του Σουφλια να ενταχθει στο Προγραμμα Δημοσιων Επενδυσεων. Απο την αλλή ολες οι ενωσεις που εγιναν εμειναν στο θεμα της τοποθεσιας.
Ο καθενας παιζει τα χαρτια του.Πως τα παιζει εχει σημασια ανεξαρτητα εαν γινει ποτε το εργο τελικα. Ετσι για το μελλον

agios thomas είπε...

Κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να απσχολεί και ιδιαίτερα τους Βοιωτούς βουλευτές το συγκεκριμένο θέμα.
Αντίθετα οι αχαιοί αν παρακολουθείτε τοπικά κανάλια Πατρών, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά θα δείτε ότι άσχετα με ποιο θέμα πραγματεύονται κοτσάρουν στο τέλος και το σλόγκαν του αυτοκινητοδρομίου. Κάτι σαν αυτό που χρησιμοποιούσες Βοιωτέ περί Ξενία.

Όταν έχεις έναν υπουργό στη κυβέρνηση και δεν έχεις καταφέρει το αυτονόητο για το θέμα, μετά είναι πολύ δύσκολο.
Η διάδοχη κατάσταση είναι γνωστή:
Ο Νομάρχης θα κατηγορεί τη κυβέρνηση.
Οι βουλευτές της κυβέρνησης θα κατηγορούν τη Νομαρχία και και πάει λέγοντας.

Μήπως τελικά πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά να παραιτηθούμε από τη διεκδίκηση πριν ρεζιλευτούμε;