Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

Για τη γενική συνέλευση της ΤΕΔΚ Βοιωτίας2

Οτι η γενική συνέλευση που έγινε στις 17 Ιανουαρίου ήταν έκτακτη με αφορμή το σχέδιο Καλλικράτης δεν σημαίνει ότι ήταν λιγότερο βαρετή από τις συνήθεις συνελεύσεις της ΤΕΔΚ Βοιωτίας. Και την περασμένη Κυριακή απίστευτες κοινοτοπίες εκφέρονταν από διαφόρους αιρετούς ως σοφίες, ευχολόγια διατυπώνονταν ως προτάσεις και ανέφικτες ουτοπικές απόψεις αναδεικνύονταν ως πολιτικός λόγος ενώ στις πανελλαδικές δεν θα βαθμολογούνταν ούτε με τη βάση.



Το ίδιο το σκηνικό του χώρου όπου διεξήχθη η έκτακτη γενική της ΤΕΔΚ Βοιωτίας ήταν σουρεαλιστικό: η αίθουσα συνεδριάσεων (κάντε κλικ στις φωτό για μεγέθυνση) της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Βοιωτίας, μάρμαρο, εμφανές μπετόν και ξύλο παρακαλώ, πολυτελής έως χλιδάτη, λειτουργική έως άνετη ολοκληρώθηκε και δόθηκε προς χρήση μόλις λίγους μήνες πριν από την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων!!! Αν αυτό δεν είναι σουρεαλισμός είναι η ελληνική δημόσια διοίκηση. Αυτός είναι ο μέχρι στιγμής προγραμματισμός από τους υπυεθύνους, που ζητεί ο Καλλικράτης να επεκταθεί. Εκατομμύρια ευρώ -από δανεικά- βορά σε εργολάβους- πεταμένα ουσιαστικά τη στιγμή που οικογένειες μέσα στην πόλη της Λιβαδειάς δεν μπορούν να εξασφαλίσουν τη θέρμανση των παιδιών τους... Anyway...
Οι ομιλητές ήταν δεκάδες. Θα σταθώ σε ελάχιστους και θα αναφερθώ στα λίγα ψήγματα αυτοδιοικητικής σοφίας που κατατέθηκαν στη αίθουσα.
Ο δήμαρχος Θηβαίων κ. Σβίγγος ζήτησε 2 δήμους αντιλαμβανόμενος ότι προβλήματα όπως η ρύπανση του περιβάλλοντος ή η λαθρομετανάστευση που ταλανίζουν την τέως επαρχία Θηβών δεν επιλύονται αποσπασματικά ούτε ανώδυνα. Ηταν μια τοποθέτηση ουσιαστική, πολιτική και διορατική. Ηταν και δηκτική: "Χαίρομαι που ο κ. Κουρκούτης παραδέχεται ότι ο Καποδίστριας πέτυχε στη Θήβα", είπε ο κ. Νίκος Σβίγγος...
Ο κ. Κώστας Κουρκούτης, ως εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, ζήτησε την επιστροφή στο ancient regime, των δήμων και των κοινοτήτων που υφίσταντο πριν από τον "Καποδίστρια" και εκτίμησε ότι χρειάζεται περισσότερη φαντασία και όνειρο παρά αρμοδιότητες και έσοδα που έφεραν μαζί τους τη διαφθορά. Επικαλέστηκε το παράδειγμα των ΚΑΠΗ, που όπως είπε ο κ. Κουρκούτης, δημιούργησε και καθιέρωσε ως επιτυχημένο θεσμό ο οραματικός νους του αείμνηστου Ανδρέα Λεντάκη.
Στην ίδια συχνότητα, αν κατάλαβα καλά, κινήθηκε και ο αυτοδιοικητικός/κοινοτικός λόγος του Χρ. Πελώνη, δημάρχου Θεσπιέων, που με συγκίνησε καταθέτοντας ένα νεορομαντικό όραμα βασισμένο στην ανάγκη του ανθρώπου να δένεται με τον χώρο.

Ο δήμαρχος Αραχώβης κ. Ανδρέου-Λεόντιος εντυπωσίασε: Υπάρχουν μελέτες που να αποδεικνύουν ότι ο Καλλικράτης θα είναι πιο λειτουργικός και πιο συμφέρων οικονομικά από τον Καποδίστρια αναρωτήθηκε το αυτονόητο (που δεν είναι στην Ελλάδα) ο δήμαρχος της όμορφης πόλης. Και με σπάνια πολιτική οξυδέρκεια προχώρησε στη διαπίστωση ότι όσο μεγαλύτερες είναι οι νέες διοκητικές μονάδες τόσο μεγαλύτερη θα είναι η αυτοτέλεια των οικισμών που την συναποτελούν. Ετσι είναι και αυτό επιτυγχάνεται με τους 2 Δήμους στην περίπτωση της Βοιωτίας.
Από τους Λιβαδείτες εκπροσώπους ο δήμαρχος κ. Τσιφής τάχθηκε υπέρ των 2 Δήμων, ο κ. Ανέστης ήταν όπως σχεδόν πάντα νηφάλιος, καίριος και συναινετικός. Ο κ. Καλογήρου εξέφρασε την αγωνία του και την αγανάκτησή του για προειλημμένες αποφάσεις, όπως γράφουμε αλλού.
Η κ. Γιώτα Πούλου επίσης, ενδεχομένως και από γυναικεία διαίσθηση, ομίλησε για προειλημμένες αποφάσεις και περί υποκρισίας που υπερίπταται ορατή στην αίθουσα της έκτακτης γενικής συνέλευσης της ΤΕΔΚ Βοιωτίας.

Η ανάδειξη της πρότασης των 2 Δήμων στη Βοιωτία, της μοναδικής που δίνει προοπτική και πιθανότητες αλλαγής τους παρωχημένου και διεφθαρμένου μοντέλου του Καποδίστρια (τι φταίει και ο κυβερνήτης, άραγε;) από την συζήτηση νομίζω ότι δεν μπορεί παρά να ληφθεί υπ' όψιν από τους σχεδιαστές του Καλλικράτη -εάν φυσικά ισχύει η δήλωση Ραγκούση ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά.

Ειδικά για τη Λιβαδειά και στην περίπτωση που η εμφανώς τεχνοκρατικά βέλτιστη λύση των 2 Δήμων δεν προκριθεί η viotia φρονεί ότι πρέπει να επιδιώξει την παραμονή της στα σημερινά της όρια και τη μετατροπή της σε πολιτιστικό/τουριστικό/βιοτεχνικό κέντρο με βάση την πλούσια ιστορία της και το διατηρημένο κάλλος της.

Με όλο τον σεβασμό, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτε στη Λιβαδειά οι Δήμοι Κορωνείας και Χαιρωνείας, εκτός από προβλήματα. Πρόκειται για Δήμους που έχουν αναφορές στα αντίστοιχα τμήματα των βοιωτικών πεδίων και έτσι αποσπασματικά δεν έχουν καμιά συνάφεια με τη Λιβαδειά -πολύ περισσότερο εφόσον δημιουργηθούν Δήμοι Ορχομενού και Αλιάρτου, στους οποίους μπορούν να ενταχθούν ομαλότερα...

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στο δημοσίευμα συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία παράγραφο. Αυτή δείχνει ότι η εδαφική διόγκωση των Δήμων, δηλαδή μεγάλοι εδαφικά Δήμοι φέρνουν και την λειτουργιά και όλα τα προβλήματα που μπορεί να έχει ο κάθε Δήμος. Δυστυχώς όμοροι της Λιβαδειάς Δήμοι είναι πνιγμένοι στα χρέη και στην, δεν θα έλεγα κακοδιαχείριση αλλά στην ελλιπή διαχείριση. Η συνένωση με αυτούς θα φέρει στον Δήμο Λιβαδειάς και τα προβλήματα τους.

βοιωτός είπε...

8.24
Δηλαδή με την αίθουσα της ΝΑΒ δεν συμφωνείς;

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον αυτό για τα χρέη των όμορων δήμων της Λιβαδειάς.
Γράψε μας όμως πόσα χρωστάει η Λιβαδειά και πόσα οι όμοροι δήμοι, ποια τα προβλήματα της Λιβαδειάς και ποια των όμορων δήμων...

Ανώνυμος είπε...

Αφού με ρωτάς θα σου πω.
Εγώ δεν βλέπω χλιδή. Το εμφανές μπετό δεν είναι και τόσο εμφανές….. τα έδρανα φτηνιάρικα … τέλος πάντων..
και ολοι αυτοι που εχουν παρκαρει????

Ανώνυμος είπε...

Άλλο κοινή και άλλο γυμνή προσπάθεια

Ειλικρινά πιστεύω ότι με τον «Καλλικράτη» όχι μόνο η Λιβαδειά, αλλά ολόκληρος ο Νομός Βοιωτίας βρίσκονται απέναντι σε ένα μεγάλο (αν όχι ιστορικό) εγχείρημα που θα κρίνει το μέλλον των πόλεών μας για τα επόμενα 50 χρόνια.
Οι ανέξοδες κοκορομαχίες, οι μικροκομματικές επιδιώξεις, οι προσωπικές φιλοδοξίες (βλέπε πρόταση Τόγια-Αγάτσας για 6 Δήμους) και στρατηγικές, δεν έχουν και δεν θα πρέπει να έχουν θέση σ΄ αυτή την προσπάθεια.
Θα πρέπει λοιπόν, όλοι να συμβάλλουν, καταθέτοντας τις προτάσεις τους, αρχής γενομένης, από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λιβαδειάς την 1η Φεβρουαρίου.
Συμφωνώ (συγνώμη βουλευτές μου)και εγώ με την σειρά μου στην δημιουργία 2 Δήμων στα όρια των παλιών Επαρχιών διότι όντως τεχνοκρατικά είναι η βέλτιστη λύση.
Τώρα όσον αφορά το …πλανητάριο-Αίθουσα Συνεδριάσεων της Νομαρχίας, καταλήγουμε στον ίδιο παρονομαστή: Ποιος πληρώνει το μάρμαρο; Ο μ…..ας ο πολίτης!!!

Ροζαλία είπε...

ανεξοδες κοκορομαχίες, ανώνυμε σου φαίνεται η πολιτική εξασφάλιση και η προοπτική ηγετικής και όχι δορυφορικής παρουσίας στο νομό για τους έχοντες και κατέχοντες;

Ανώνυμος είπε...

Ροζαλία.

Για τους έχοντες και κατέχοντες, έχω τούτο μόνο να πω και το …δανείζομαι από τον Paul Eluard. «Πρέπει να πάρουμε από τον Καίσαρα αυτό που δεν του ανήκει».

Κατά τα άλλα, αποτελεί παλιά ιστορία ότι, ένα από τα γνωρίσματα της εξουσίας, είτε σε επίπεδο Τοπικό είτε σε επίπεδο Κεντρικής πολιτικής σκηνής, (έχω ένα …αλλεργικό πρόβλημα εσχάτως μαζί τους) είναι ότι δεν ανέχεται την ισοπολιτεία και την κοσμιότητα. Επιδιώκει, όπως παρατηρεί ο Αριστοτέλης, τη διάκριση, την υπεροχή, με την εξωτερική λαμπρότητα, τις μεγαλοστομίες και τα προνόμια που προσφέρει ή θα του προσφέρει το αξίωμα.
Για ποια λοιπόν προοπτική μπορούμε να μιλήσουμε, όταν και στην πόλη μας έχει παρατηρηθεί, ότι ο χθεσινός προσηνής, ευπρεπής και ευπροσήγορος πολιτικός, μόλις εναγκαλιστεί τη εξουσία μεταβάλλεται άρδην.
Γίνεται ξαφνικά αγέρωχος, παγερός, απειλητικός, υπερόπτης, σκαιός, ανάγωγος και απροσπέλαστος. Παίζει τον ρόλο του αυθέντη, του «αρχοντογεννημένου», του «γαλαζοαίματου», του «ισχυρού ανδρός» που πρέπει να κρατήσει σε απόσταση τους …υπηκόους.
Δυστυχώς, οι άνθρωποι της εξουσίας, εκφράζουν τη δύναμη και τη υπεροχή τους με το ύφος και τη συμπεριφορά.
Όλα τα παραπάνω …προσόντα και πολιτικά σε εξασφαλίζουν και προοπτική ηγετικής παρουσίας σου δίνουν.
Το θέμα είναι, ότι η ιστορία όχι μόνο επαναλαμβάνεται σαν φάρσα, αλλά τείνει να αποτελέσει το «ΠΑΤΡΟΝ» για τους μαθητευόμενους …σωτήρες

Παλιός είπε...

Δεν ξέρω τί πρέπει να πάρουμε από τους...Καίσαρες αλλά το κείμενο μου φαίνεται τεκμηριωμένο με πνεύμα δικαιοσύνης, άρα τα του Καίσαρος τω Καίσαιρι. Από όλα πιο πολύ συγκράτησα και συμφωνώ απόλυτα με το σημείο που λέει για τις κοινοτυπίες και τα ευχολόγια. Ζητούμενο είναι ο ουσιώδης πολιτικός λόγος και μακάρι να είχαμε έναν συναγωνισμό των αιρετών σε αυτόν. Αντ'αυτού είμαστε τόσο άτυχοι που παρακολουθούμε τις ίδιες και τις ίδιες κασέτες. Ποιος θυμάται μετά από 1 λεπτό τί είπαν; δεν ξέρω αν θυμούνται και οι ίδιοι.

Ροζαλία είπε...

ανώνυμε, καμια ποιηση, καμια ορθη σκέψη, καμια ανθρώπινη κατάσταση πραγματικών σκέψεων,διανοημάτων, συναισθημάτων, αισθήσεων και αντιλήψεων δεν μπορεί να εξηγήσει επαρκώς τήν διαστροφική συνέπεια του εναγκαλισμού με την εξουσία.
Οι αιτίες κι εδώ είναι μάλλον στην Αγία Στέρηση που αντί για θετικό φορτίο μετατράπηκε σε "σε μισώ υπήκοέ μου γιατί στα παρακλητικά σου μάτια, με βλέπω παιδί"...Κι αυτό δεν ιαται!!!!

Ανώνυμος είπε...

Μια λέξη για την αίθουσα: κακόγουστη , εντελώς όμως.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι όλα τα αίτια ανθρωπολογικά. Υπάρχουν κι άλλα πολύ πιο ισχυρά. Πάντα η πιο κακή ανάλυση είναι η Μία σε αριθμό.