Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Για τη διασταύρωση στα Βάγια και άλλα τινά

Πολλές είναι οι καταγγελίες που λαμβάνει η viotia από εκλεκτούς αναγνώστες, οι οποίοι εντοπίζουν "τα παράδοξα της μεταπολίτευσης" και προχωρούν στη στηλίτευσή τους. Ο κ. Α.Α. φαίνεται να γνωρίζει πολλά για τα έργα οδοποιίας για τα οποία με αφορμή τον κόμβο στα Βάγια αλλά και άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αττική ζητεί διερεύνηση: ποιος προτείνει, ποιος μελετά, ποιος εγκρίνει, ποιος παραλαμβάνει τα έργα. Δείτε την επιστολή και θα επανέλθουμε.

Σοφολογιώτατε κύριε Μῆτσε
Μια που αγαπάς πραγματικά την Πατρίδα, όπως αναφέρει ο ανώνυμος σχολιαστής (http://viotia.blogspot.gr/2013/04/e.html), προτείνω να ψάξεις λίγο τι γίνεται με τα έργα οδοποιίας- συγκεκριμένα ποιος προτείνει, ποιος μελετά, ποιος εγκρίνει, ποιος παραλαμβάνει.

Αφορμή γι' αυτή μου την πρόταση λαμβάνω από την υπό εξέλιξη εδώ και πολλούς μήνες κατασκευή γέφυρας στη διασταύρωση του δρόμου Θήβας - Λιβαδειάς με τα Βάγια, η οποία χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Αναρωτιέμαι: χρειάζονται τα Βάγια γέφυρα ή πάνε κάποιοι να φάνε τα λεφτά του ΕΣΠΑ; Γιατί με τα ίδια ή λιγότερα λεφτά δεν κατασκευάζονται κυκλικοί κόμβοι σε όλες τις διασταυρώσεις, όπως συνηθίζεται στην υπόλοιπη Ευρώπη, ώστε η είσοδος - έξοδος σε πόλεις και χωριά, όπως και η αναστροφή, να γίνονται με ασφάλεια;

Είναι κάτι απλό, φτηνό και ασφαλές αφού, όποιος πλησιάζει, ελαττώνει ταχύτητα, ελέγχει αν κινείται άλλος μέσα στον κύκλο, μπαίνει και βγαίνει εκεί που θέλει.

Φαντάσου πόσο πιο εύκολο και ασφαλές θα ήταν για τον οδηγό να κινηθεί από το δρόμο Θήβας - Λιβαδειάς προς τη Βιομηχανική Ζώνη της Θήβας αν αντικαθιστούσαν οι αρμόδιοι το τρίγωνο του θανάτου μεταξύ της πόλης της Θήβας και της Βιομηχανικής Ζώνης με ένα τέτοιο κόμβο.

(Παρεμπιπτόντως, οι πινακίδες "Βιομηχανική Ζώνη" και "Βιομηχανική Ζώνη 200 m" είναι τοποθετημένες η μια στη θέση της άλλης με αποτέλεσμα μόλις περάσεις αυτή που λέει "200 m" να φτάνεις στο σημείο που πρέπει να στρίψεις σε μόλις 20 m.)

Στην Ελλάδα οι υποψήφιοι οδηγοί τη γαλάζια πινακίδα με τα βέλη της κυκλικής κίνησης τη διδάσκονται ως "κίνηση σε πλατεία" και οι αρμόδιοι Επιστήμονες την τοποθετούν μόνο σε πλατείες που περιέχουν απαραιτήτως θάμνους, παγκάκια και εκκλησίες, όπως π.χ. στην Πλατεία Αγ. Θεράποντος του Δήμου Ζωγράφου, όπου διαμένω, παρ' ό,τι η συγκεκριμένη πινακίδα σ' αυτό το μέρος δεν εξυπηρετεί σε τίποτα.

Και μια και φτάσαμε στην Αττική, μεταξύ της εξόδου της Περιφερειακής Υμηττού και του Νεκροταφείου των Σπάτων έχει δημιουργηθεί το Εμπορικό Χωριό. Δίπλα σ' αυτό, σε μια έκταση πολλών στρεμμάτων, έχει γίνει πρόσφατα διαπλάτυνση του δρόμου και πυκνή φύτευση φωτεινών σηματοδοτών. Υπάρχουν φανάρια από οπουδήποτε προς οπουδήποτε, τη στιγμή που στον υπόλοιπο κόσμο θα ρύθμιζαν την κυκλοφορία με 2 - 3 κυκλικούς κόμβους, και, ενώ οι δρόμοι είναι καινούργιοι και τεράστιοι, χρειάζεσαι πολύ περισσότερο χρόνο απ' ό,τι πριν για να περάσεις από κεί.

Αναρωτιέμαι, είναι τόσο μαλάκες αυτοί που το σχεδίασαν και αυτοί που το παρέλαβαν ή τα πήραν όλοι απ' τη Siemens για να γεμίσουν τον τόπο φανάρια;

Γιατί όσο μεγαλύτερη έκταση έχουν οι Ειδικοί στη διάθεσή τους τόσο περισσότερες μαλακίες κάνουν;

Με τιμή,


Α.Α.

1 σχόλιο:

ΑΑ είπε...

Σχετικά με τα εισαγωγικά που γράφεις, Δημήτρη, δε γνωρίζω κάτι συγκεκριμένο.
Απλώς, συγκρίνοντας τα έργα που προτιμώνται στην Ελλάδα με αυτά που συνηθίζονται στις άλλες χώρες που έχω επισκεφτεί, εξοργίζομαι ως μηχανικός, αφού υποτίθεται ότι αυτοί που κάνουν τις μελέτες έχουν ειδικευτεί στο αντικείμενο.
Επίσης, ως φορολογούμενος πολίτης και οδηγός διερωτώμαι γιατί προτιμώνται τα έργα που έχουν είτε υψηλό κόστος κατασκευής είτε υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης χωρίς να προσφέρουν κάτι περισσότερο από τις απλές και φτηνές λύσεις.
Αν δεν υπάρχει δόλος σε κάποιους, ίσως υπάρχει βλακεία επικίνδυνη για το κοινωνικό σύνολο.